Subscribe RSS

"Alhamdulillah semalam aku dah buat satu keputusan yang aku fikir terbaik untuk diriku, moga tindakan yang aku buat nie mendapat keberkatan dariNya...apa yang pasti, aku akan terima dengan redha andai keputusan tersebut tidak memihak padaku.... sekiranya ia berjaya, aku kena fikirkkn pula bagaimana untuk aku uruskan semua hal tersebut....sampai sekarang aku masih tidak nampak jalan yang terbaik untuk aku ambil....tak apa... aku yakin dengan ketentuan Allah s.w.t...andai ia baik untukku, kehidupanku, masa depanku, agamaku, moga Allah permudahkannya tp andai ia tidak baik untukku, kehidupanku, masa depanku, agamaku, moga Allah jauhkanlah ia dariku.... aku yakin dengan doa...kerana doa seseorang akan merubah qadaq dan qadar seseorng... hari nie, aku akan teruskan kehidupan seperti hari2 biasa, selepas seminggu sibuk uruskan kursus, sekarang aku nak siapkan kerja rutin lak... fuhhh!! banyak gak nie....kepala dah mula rasa sakit, sebab rasa macam tak terkejar jer... kerja berlambak... tapi gaji tetap macam tue jer..bukan tidak bersyukur, tapi kenapa kerajaan tidak pernah nak pandang penjawat awam seperti kami nie, kenapa jawatan seperti kami ini tidak dihargai....aku pon tidak tahu sampai bila aku akan pegang jawatan ni, bukan tidak suka tapi hakikatnya kerja tidak berbaloi dengan gaji yang kita dapat... kalau ikutkan hati, mmg aku nak sambung belajar...nak ambik cuti belajar separuh gaji... tapi bila difikir2kan balik... boleh lagi ker aku belajar??? aku takut andai aku berpeluang sambung belajar, aku tidak serius dalam belajar....taulah kan..otak sekarang nie dah tepu....semangat nak sambung belajar tue ada cuma aku tidak sanggup lagi untuk berjauhan dengan insan tersayang.... cukuplah dua tahun kami berpisah...sebab bagi aku...hanya dia tempat aku mencurahkan rasa kasih dan cinta ini..... biarlah aku korbankan cita-cita aku nie....asalkan hari-hari ku di samping dia... cukuplah 14 tahun aku hidup tanpa kasih sayang.... sekarang bila Allah s.w.t dah beri penganti yang terbaik.... aku tidak akan mengecewakannya.... sbb aku tak tahu sampai bila ajalku.... dan biarlah hari2 yg berlalu nie rasa kasih sayang ini ku curahkan pada dia dan seorang lagi yg bakal hadir ke dalam hidupku.... Aku menanti kehadiranmu sayang....."

Category: | 0 Comments

0 comments to “HARI I NI...23/4/2010”