Subscribe RSS




Al-kisahnya begini, pagi tadi aku terbaca di harian kosmo satu berita yg betul2 buat aku terkejut...mana ar xterkejutnya kereta yg menjadi impian aku selama nie akan ditamatkan jualan dan pengeluarannya... huh! nmpknya impian aku nie xtercapai gaklah coz aku bajet 5 tahun lagi baru aku nak beli kereta tue...hehehe...mmg ar lama lagi.. harap2 lps nie honda akan keluarkan kereta yang lebih hebat lagi..apa2 pon HONDA CIVIC TYPE R tetap jua d hati... nie berita yg aku copy untuk di share bersama... selamat tinggal HONDA TYPER R!!




KUALA LUMPUR - Honda Malaysia Sdn. Bhd. (Honda Malaysia) menamatkan penjualan kereta Honda Civic Type R Empat Pintu susulan pengumuman daripada Honda Motor Co. Ltd. (Honda Motor) di Jepun bahawa ia tidak akan meneruskan pengeluaran kereta tersebut.
Malah pengeluaran model kenderaan itu akan ditamatkan menjelang akhir bulan Ogos depan.
Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Toru Takahashi berkata, penamatan penjualan model itu mengambil kira aspek alam sekitar iaitu tahap bahan cemar dan permintaan pasaran ketika ini.
"Masanya telah tiba untuk menghentikan pengeluaran model Civic Type R Empat Pintu.
"Kami berbangga model Civic Type R berjaya memenuhi misinya iaitu memberikan pengalaman dan keseronokan pemanduan kepada pemiliknya di negara ini,'' katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.
( Kosmo bertarikh 20 April 2010)

Category: | 0 Comments

0 comments to “Honda Civic Type R”